募集内容 |
職種/仕事内容 |
仕事内容: 【概要/About】
スマートニュース株式会社は、「世界中の良質な情報を必要な人に送り届ける」をミッションに掲げ、2012年6月15日に設立されました。日本と米国でニュースアプリ「SmartNews」を運用しています。ユーザーの皆様に良質な情報をお届けすると共に、広告主や代理店の皆様に対する広告ビジネスを提供しております。
今回所属予定のチームでは、中国およびアジアの主要企業が日本や米国で成功するための支援を行っています。そんなチームの重要なサポート役として、日々のオーペレーション業務、パフォーマンス指標のトラッキング、顧客のアカウント管理などを担っていただきます。
SmartNews is a leading global information and news discovery company dedicated to delivering quality information to the people who need it. We provide news that matters to millions of users while offering advertising solutions to advertisers and agencies.
This team supports leading Chinese and other Asian companies in achieving success in Japan and the U.S. through SmartNews marketing solutions. The mission of the Sales Operation Coordinator is to serve as a critical support pillar for the team and organization by ensuring seamless execution of internal operations, accurate tracking of performance metrics, and effective client account management.
【仕事内容 / Responsiblity】 * 売上パフォーマンスのトラッキングや更新、予測管理、データ関連のタスクを通じて、全体的な業務効率の向上と強化に貢献 * アカウントエグゼクティブチームと緊密に連携し、アカウント開設、キャンペーンレポート作成、支払いおよび請求管理、内部プロセスの円滑化をサポートして、スムーズな業務運営を実現 * データ準備、パフォーマンス分析、レポート作成、関連タスクを通じて主要顧客をサポート * 翻訳、レポート作成、他部門をまたぐタスクなど、必要に応じた臨時のサポート * Provide support to the APAC team by tracking and updating sales performance, managing forecasting, and handling data-related tasks, while contributing to the development and enhancement of overall operational efficiency. * Work closely with the Account Executive team on account opening, campaign reporting, payment &invoicing, and facilitating internal processes to ensure seamless operations. * Support key clients on data preparation, performance analysis, reporting, and related tasks. * Provide other ad hoc support as needed, including but not limited to translation, reporting, and other cross-functional tasks.
※変更の範囲:会社の定める業務
|
対象となる方 |
求める人材: 【必須要件 / Required skills】
* 日本語と中国語で流暢にコミュニケーションが取れる、または英語と中国語で流暢にコミュニケーションが取れること * 営業事務経験 * 分析力、問題解決能力、スプレッドシートスキル(MS ExcelまたはGoogle Sheets) * 臨時のレポートを迅速に作成し、その結果を効果的にスプレッドシートやプレゼンテーションで整理できる能力 * Ability to communicate in Japanese and Chinese fluently OR Englich and Chinese fluently * Experience in an internal support role on sales team. * Exceptional analytical, problem-solving, and spreadsheet skills (MS Excel or Google Sheets) * Ability to rapidly run ad hoc reports and organize output effectively in spreadsheets and presentations
【歓迎要件 / Nice to have 】
* 広告技術に関する一般的な知識、モバイルアプリ、またはデジタル/モバイルマーケティングの経験 * 高い緊急感を持ち、細部に注意を払い、優れた組織力やプロジェクト管理スキルを持つ人物 * 複数のタスクをこなし、創造的に考え、速いペースの環境で迅速に学ぶ能力 * General ad tech know-how, mobile apps, and/ or digital /mobile marketing * Detail-oriented person who has a high sense of urgency and good organizational/ project managing skills * Ability to multitask, think creatively, and learn quickly in a fast-paced environment
|
勤務地 |
スマートニュース(株)
フルリモート
勤務地: * 雇入れ直後:ご自宅またはオフィス(東京周辺にお住まいの方については、初日は東京オフィスへの出社をお願いする予定です) * 変更の範囲:会社の定める勤務地 * リモートワークについて:週2~3日でオフィスに出社いただける方歓迎ですが、お住まいやご事情に応じて週5日フルリモート勤務の調整も可能です * 受動喫煙対策:屋内全面禁煙
* Immediately after hiring: Work from home or office (For those living in the Tokyo area, we plan to request in-office attendance on the first day) * Scope of the change: As defined by the company * Remote work: We welcome candidates who can come to the office 2-3 days a week, but fully remote work can also be arranged depending on your location and circumstances * Smoking policy: Completely smoke-free indoors
|
アクセス |
アクセス: * 千代田線・副都心線明治神宮前駅から徒歩5分 * 渋谷駅・原宿駅から徒歩10分
|
勤務時間 |
シフト制
勤務時間・曜日: 【勤務時間】
* 勤務時間と日数:7時間 × 週4日または8時間 × 週4日 * 開始時間:10:00開始 * 休憩:勤務時間とは別途、1時間付与 ※上記範囲内で、柔軟に相談可能です ※ご希望に応じて、開始時間は上記以外も検討可能ですので、選考時にご相談ください
【Working Hours】
* Working Hours and Days: 7 h × 4 d OR 8 h× 4 d * Start Time: 10:00 AM * Break: 1 hour provided in addition to working hours ※The schedule can be flexibly arranged within the above framework. ※If you have specific preferences outside the stated hours, we are happy to consider them. Feel free to discuss during the selection process.
|
給与 |
時給1,250円〜1,500円
|
休日休暇 |
休暇・休日: * 休日:土日祝休み * 年次有給休暇: 入社日から6ヶ月経過後、規定に伴い最大10日付与 * Holidays: Saturdays, Sundays, and public holidays off * Annual Paid Leave: Up to 10 days granted after 6 months of employment, in accordance with company policy
|
試用期間 |
試用期間なし
|
待遇・福利厚生 |
雇用保険、労災保険、健康保険、厚生年金
待遇・福利厚生: * 時給:1,250円~1,500円 * PC:貸与 * 初回契約:1~3ヶ月 * 更新の有無:あり(業務状況、勤務成績、会社の経営状況により判断) * 更新の上限:あり(通算契約期間は4年を上限とする) * Hourly wage: ¥1,250~¥1,500 * PC: Provided * Initial contract: 1-3 months * Contract renewal: Possible (based on work performance, job conditions, and company’s financial situation) * Maximum contract renewal period: 4 years (total contract duration)
|
採用予定人数 |
1名
|
その他 |
その他: 【勤務初日について / On your first day】 * 勤務初日は10:00からのオンボーディングとなります。 * The onboarding on the first day will start at 10:00.
【選考プロセスについて / Interview process】 * 書類選考 * 面接2回 (どちらもオンライン) * Resume screening * Two interviews (both online)
雇用形態: アルバイト・パート
給与・報酬: 1,250円 - 1,500円 時給
|